Vyprávění o vůních dřeva a Gregiho dílně

Od chvíle, kdy jsem poprvé obdivovala dřevěné šperky z Gregiho dílny a vzala si vizitku, uplynulo několik měsíců. Když jsem před časem zatoužila na Leron vystavit dřevěné doplňky, jako bych ji našla.:) Tomáše, tvůrce, který dal život značce Gregiho dílna, k jeho profesi přivedla náhoda.Vystudoval totiž původně gymnázium a vysokou školu, obor mezinárodní vztahy. Jak si vytvořil vztah ke dřevu a originální tvorbě z přírodního materiálu, to už se dočtete v rozhovoru, za který mu děkuji.


Vzpomenete si, kdy jste v sobě poprvé objevil tvůrčího ducha?

Než jsem objevil vyřezávání, pár let jsem se věnoval fotografování, takže nějaký způsob tvůrčí činnosti jsem měl
ozkoušený. Dřevo je ale něco úplně jiného. Člověk pracuje s materiálem, ze kterého lze vytvořil téměř cokoliv. Nemyslím si, že bych dělal nějaké umění, spíš s radostí objevuji způsoby, jak ta různá „cokoliv" vyřezat.

Proč jste se rozhodl pracovat se dřevem? Co Vás na tomto přírodním materiálu baví?


Před šesti lety si můj táta pořídil lupínkovou pilku, kterou moc nevyužíval, a ležela opuštěná v garáži. Jednou mě
napadlo, že bych si zkusil, jak se s takovým nástrojem pracuje. A bylo to, vyřezávání mě dostalo. :) Dřevo je úžasný materiál. Je to kus přírody, takže je jakýmsi způsobem blízké každému z nás. Je příjemné na pohmat, člověk ho má spojené s krásnou vůní. I když většina tropických dřev, se kterými pracuji, nijak nevoní, některá naopak příšerně páchnou.:) A jak jsem zmiňoval, je neuvěřitelně tvárné, může na sebe brát nespočet podob.

Která fáze tvorby a výroby je pro Vás nejzajímavější a která nejtěžší?


Těch fází výroby je spousta, a navíc se liší u jednotlivých produktů. Nejvíc mě samozřejmě baví ta finální fáze
dobrušování a dolaďování detailů. Znamená to, že už mám proces úspěšně za sebou a nedá se téměř nic pokazit.:) Mám rád chvíle, kdy zkouším nové postupy. A zejména se raduji, když se mi podaří zefektivnit nějaký z už zavedených kroků.

V čem byste se rád zdokonalil?


Občas se mi ráno nechce vstávat.:)

Co byste si přál? Máte nějaké profesní sny?


Přál bych si, abych stíhal vyrábět a zároveň jsem se mohl věnovat rodině. Aby nám práce byla koníčkem a obživou navždy.:)


Dřevěné náušnice lištičky

Originální dřevěné motýlky

Gregiho dílna a kolekce šperků


Komentáře

Oblíbené příspěvky