You&You Bags a jak se plní Veronice sen


Kolekce tvůrkyně Veroniky, která šije krásné kabelky a batůžky pod značkou You&You Bags, mě zaujala na první dobrou.:) Když jsem si její kousky prohlédla a vyzkoušela, napadlo mě, že fotografie, ať je sebelepší, nevystihne tu parádu. Mým favoritem se stal originální a precizně ušitý batůžek s metalickým prvkem. A teď už si uvařte čaj nebo kávu a pokud máte právě chuť, pusťte se do čtení rozhovoru s Veronikou, která si plní svůj sen.



Vzpomenete si, v jakém okamžiku Vás úplně poprvé napadlo, že budete navrhovat a šít kabelky?
První kabelku jsem ušila během studií na Střední uměleckoprůmyslové škole. Byl to neskutečný model, kusy látek spojené spínacími špendlíky. J Každopádně porotu zaujal natolik, že jsem s ní vyhrála první místo soutěže. Ale je pravda, že jsem tehdy vůbec netušila, že se šitím kabelek budu živit. Pár dní před porodem jsem ušila další dětskou růžovou kabelku, která měla být pro mou malou parádnici. Nosí jí ještě dnes. A pak dny plynuly a já jsem cítila, že nutně potřebu nějakou další činnost, odreagovaní. A začala jsem občas odbíhat šít. Vše šlo pomalu, náhodně, jednoduše. Krok za krokem, chyba za chybou. Pomalu se mi zaplnila dílna materiály a novými stroji. Nic jsem velkolepě neplánovala, nelámala přes koleno, ale taky jsem to NIKDY nevzdala. A věřte mi, že několik modelů letělo i oknem! J

Kterou fázi tvůrčího procesu máte nejraději?    
Nejraději mám okamžik, kdy dokončuji nový střih kabelky a zbývá jen otočit kabelku do lícní strany. V tom okamžiku mi bije srdce opravu rychle a nemůžu se dočkat, jaký bude výsledek, jak sedí jednotlivé díly a barvy k sobě. Stačí jeden okamžik a vím, jestli je to dobré nebo ne. Pokud ano je to ten nejbáječnější pocit. Pocit štěstí! Pokud ne, zkouším to tak dlouho, dokud to není stoprocentní.



Jak sbíráte inspiraci?
Dívám se kolem sebe. Kdekoliv jsem, koukám slečnám, dámám na kabelky a přemýšlím o tom, jak jsou ušité. Nebo vznikne nová kabelka jen tak, že procházím v dílně kolem polic s koženkami a náhodně vedle sebe leží barvy, které mě osloví.

Který kousek ze svých kolekcí sama nosíte?
Nosím většinu svých kabelek. Před prodejem je nutné nové modely kabelek otestovat. A tak ,,využívám“ sebe a své blízké. J Mám ráda crossbody kabelky, protože s dcerou potřebuji mít volné ruce. Takže moje volba je jasná.

Kam byste se ve své tvorbě ráda posunula a co byste ráda zkusila?
Už delší dobu mě láká práce z kůže. Líbí se mi její nadčasovost, struktura, její vůně. Mám v hlavě tolik nových nápadů a myšlenek. Už si je raději nechávám pro sebe, protože když začnu s jejich výčtem, manžel jen poznamená ,, a jéjé“. J Ale vše musí jít popořádku. Momentálně pracuji na podzimní kolekci a od září nás čeká stěhování do nových větších prostorů. Těším se na změnu a nové výzvy. Moje práce je můj sen. Jsem moc ráda, že ho můžu prožívat naživo. Je to krása a jsem za to vděčná. Moc bych si přála, aby byl tento pocit štěstí ,,cítit“ i z mých kabelek!


Komentáře

Oblíbené příspěvky